Home » Blogg » SEO Keyword – søkemotoroptimalisering og nøkkelord

SEO Keyword – søkemotoroptimalisering og nøkkelord

  • av
SEO Keyword

Når du holder på med SEO er nøkkelord (SEO keyword) noe av det første du ønsker å identifisere? Det finnes egne databaser på nett som lar deg søke mot betaling. På noen av sidene får du også opp hvilke nøkkelord som generer mest verdier. Noe kan du også konkludere deg frem til selv. Prøv ulike kombinasjoner og se hvilken versjon som blir mest lest. Pass på at du har god flyt i tekstene.

SEO keyword eller nøkkelord

For å lykkes best mulig med SEO, kreves det en del research. Dette er også nyttig for å følge med på konkurrentene så det er en vane du uansett vil adoptere. Loggfør alltid alt og la alt være tilgjengelig i bedriften. På den måten vil Søkeoptimaliseringen gå lettest.

Å jobbe systematisk med SEO betyr at du loggfører alt du gjør. Dette er uvurderlig informasjon til senere. Skriv gjerne en ukerapport hvor du reflekterer over tallene og hva de betyr for videre satsing. All SEO-informasjonen bør være tilgjengelig til enhver tid.

Som med mye annet, kan du smertefritt bli god på SEO om du gjør research, loggfører alt og er villig til å prøve og feile. Poenget er ikke å få alt korrekt på første forsøk, men å håndtere feilskjær og fornye seg.

SEO – ta føringen

Uansett om du er en liten eller stor bedrift, er SEO en viktig del av organisasjonen. Den hjelper deg å bli synlig og øke verdiene i selskapet. Søk også selv jevnlig for å følge med på hva som dukker opp.

Bruk konkurrentenes våpen til din fordel. Søkeoptimalisering brukes av så å si alle og hjelper selskaper å følge med i utviklingen fra time til time. Hvor mye er nøkkelordene dine verdt denne timen? Følg med på konkurrentene så vil du både ha oversikt i markedet, og snappe opp tips.

SEO er vinn-vinn

Samtidig som SEO gir deg veldig tydelige og målbare parametre, gir det deg også unike innblikk i hva konkurrenter og samarbeidspartnere holder på med. Vær smart og utnytt styrkene og svakhetene SEO har, til din fordel. Dette forutsetter målrettet arbeid.

Søkeoptimalisering er som gode løpesko. Vil du henge med, må du ta i bruk alle verktøyene du kan og trene musklene. Du vil hele tiden ha noen ved siden av deg, og sannsynligvis noen foran deg. Den eneste måten å bli bedre på, er trening, trening, trening.

SEO gårdsdagens og morgendagens løsninger

SEO er ikke noe nytt og i Norge har det vært tatt i bruk av selskaper siden årtusenskiftet. Google og Yahoo er søkemotorer som har gjort at vi må tenke nytt for å komme opp som treff når folk søker.

Selv om Søkeoptimalisering kanskje kan virker kjedelig så er det ikke kjedelig å bli mer synlig og øke verdiene i selskapet. Selskaper som bruker tid på alle faser av selskapsdriften vil være de som vinner terreng, og kunder. SEO er som trening, kanskje kjedelig iblant, men absolutt nødvendig.